گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: زن میانسال پس از جدایی از همسرش در آمریکا، به ایران برگشت و با تغییر نام خانوادگی دخترش زندگی جدیدی را آغاز کرد

اما پس از گذشت سال‌ها وقتی فهمید تنها راه درمان بیماری دخترش سفر به آمریکاست به دادگاه خانواده رفت و تقاضای اثبات نسب کرد. زن میانسال  هنوز حرف‌های پزشکان که می‌گفتند دخترش باید برای درمان به خارج از کشور برود  را  در ذهن داشت. برای همین آمده بود تا هویت آمریکایی دخترش را ثابت کند و از این طریق بتواند او را برای درمان به این کشور بفرستد.

او وقتی مقابل قاضی معافی- رئیس شعبه 266 دادگاه خانواده- قرار گرفت،  گفت: سال‌ها قبل  به عقد یک پزشک درآمدم به همراه او برا ی ادامه تحصیل و زندگی به آمریکا سفر کردیم. بعد از مدتی صاحب یک فرزند دختر شدیم اما  چند سال بعد به خاطر مشکلاتی که با همسرم پیدا کرده بودم از او جدا شده و به همراه دخترم به ایران بازگشتم.

ابتدا نزد خانواده‌ام رفتم و با وجود مشکلاتی که وجود داشت تصمیم گرفتم برای دخترم شناسنامه‌ای با نام خانوادگی خودم بگیرم. به همین خاطر به اداره ثبت احوال رفتم و برایش شناسنامه‌ای با نام خانوادگی‌ خودم گرفتم تا دیگر هیچ وقت نام فامیل همسرم را نشنوم. 10 سال بعد نیز به صورت غیابی از او طلاق گرفتم و به این ترتیب زندگی من و دخترم  وارد مرحله‌ای تازه شد.

وی ادامه داد: در طول این‌ سال‌ها،  من و دخترم با همه سختی‌هایی که پیش رو داشتیم بدون آنکه از همسرم خبری داشته باشیم زندگی‌مان را سپری کردیم تا اینکه 2 سال پیش دخترم به بیماری‌ای مبتلاشد. از همان زمان کابوس‌های شبانه من شروع شد و برای آنکه دخترم را از دست ندهم او را نزد متخصصان زیادی بردم.

وقتی پزشکان به این نتیجه رسیدند که دخترم برای مداوا باید به خارج از کشور سفر کند تازه فهمیدم که چه اشتباهی کرده‌ام که برای دخترم شناسنامه‌ای با نام خانوادگی خودم گرفته‌ام چرا که او دارای تابعیت آمریکا نیز بود و با انجام تحقیقاتی متوجه شدم شناسنامه دخترم در آمریکا باطل نشده و او همچنان یک شهروند این کشور محسوب می‌شود.
این بود که تلاش برای پیدا کردن همسر سابقم را آغاز کردم و وقتی فهمیدم که او تاجر ثروتمندی در یکی از ایالت های  آمریکا است،  ماجرای بیماری دخترم را با وی در میان گذاشتم و وی قبول کرد که درصورت سفر دخترم به   این کشور  همه تلاش خود را برای درمان او انجام دهد.

برای همین به دادگاه آمدم تا تقاضا دهم که شناسنامه دخترم اصلاح شود و پس از اثبات نسب،  او بتواند به آمریکا سفر کرده و به زندگی‌اش امیدوار شود. آقای قاضی دخترم  خیلی جوان است  و این تنها راهی است که او می‌تواند از مرگ نجات پیدا کند.
قاضی دادگاه با شنیدن اظهارات زن میانسال دستور بررسی ‌های قانونی  را صادر کرد .

کد خبر 48554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز